Mobitel: 040 529 850
E-mail: apolonija@soliris.si

Delavnice za šole  

Poslanstvo šole je otroka pripraviti na življenje. Maria Montessori je to povzela v svojem pedagoškem credu Pomagaj, da naredim sam! Danes je vse več otrok, ki z dopolnjenim šestim letom niso pripravljeni na šolanje. Marsičesa, kar njihovi vrstniki zmorejo, oni ne, četudi jim pomagamo. Nekaterim odložijo vpis v šolo. Med vsemi otroki, ki gredo v šolo, pa je nemalo takih, ki pouku težko sledijo. Imajo kopico težav, zaradi katerih kljub trudu le počasi napredujejo, čeprav so nemalokrat vsaj poprečno inteligentni. Osnovne informacije: o vzrokih njihovih težav, o razširjenosti učnih težav in o oblikah gibalne pomoči na osnovi vzpostavljanja refleksnih odzivov, ki omogočajo avtomatizme učenja, izveste v zavihku Učne težave.

Verjetno se ste že kdaj vprašali, zakaj nekateri otroci sedijo na spodvitih nogah, jih zavijajo okoli stola, pišejo s postrani nagnjeno glavo, pri tem pripirajo eno oko, molijo jezik iz ust in skoraj ležijo na mizi. Zakaj se nekateri pogosto znajdejo v konfliktih, pa čeprav jih vedno znova opominjate? Zakaj marsikateri otrok z odločbo in obilo individualne pomoči v več letih prilagoditev komaj kaj napreduje? Kaj storiti z množico otrok, ki pišejo počasi in nečitljivo? Kako naj si delajo zapiske in iz česa naj se učijo? Kako jih oceniti pri pisnem ocenjevanju? Zakaj se toliko otrok ne more zbrati in so preveč raztreseni, da bi se osredotočali in si kaj zapomnili? Kako pomagati množici otrok, ki še v 9. razredu ne zmorejo gladko brati?

Trenutno aktualna delavnica za šole Pozornost = telesna spretnost: Podrobnosti....

O takih izzivih govorimo na 4-urnih delavnicah za šole. V prvem delu udeleženci delavnic v lastnem telesu izkusijo, kako se počuti otrok s posebnimi potrebami, ki se trudi, pa ne zmore. Nastali telesni in duševni stres učitelji sprostijo z gibalnimi vajami in sproti merijo spremebe v svojem psihofizičnem počutju. Po odmoru na osnovi izkušenj iz prvega dela delavnice predstavimo osnovno idejo o nezavendih avtomatizmih, ki omogočajo pozornost. V debati in demonstracijah učitelji spoznavajo povezave med telesno in umsko pozornostjo, spominom in učenjem. V še več vajah raziskujejo povezavo med dobro delujočimi refleksi in šolskimi spretnostmi. Vidijo, kako je mogoče hitro, zanesljivo in brez insturmentov izvesti nekatera testiranja, ki ocenijo otrokovo zrelost za šolo.

Na koncu učitelje usmerimo na zanimive spletne strani, knjige, seminarje in filme. Državne inštitucije, ki izobražujejo pedagoški in zdravstveni kader, da pomaga v primeru posebnih potreb, znanj za pomoč refleksnim avtomatizmom pozornosti trenutno ne zagotavljajo. Po slovenskih šolah je - podobno kot povsod po svetu - vse več učiteljev, ki se zavedajo, da brez reševanja problematike pozornosti kmalu ne bodo mogli poučevati ničesar več. IKT, vedno nova tekmovanja, predpisi in učbeniki ne morejo popraviti ali vzpostaviti tistih spretnosti, ki jih ima dobro razvit otrok že ob stopu v šolo.

Za boljšo predstavo o tematiki delavnic si lahko ogledate kratka poljudna besedila o hiperaktivnosti in motnjah pozornosti, o disleksiji in motnjah vida, o telesni in umski pozornosti in o neskladnem možganskem delovanju.

Tu je urnik programa lanske delavnice Bralno-napisovalne težave: vzroki, simptomi, terapija.

Obvestilo o piškotkih

Soliris.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.